En küçük gezegen bulundu

Cep-X Güncel Haberler kategorisinde ve Bilim ve Teknoloji Haberleri forumunda bulunan En küçük gezegen bulundu konusunu görüntülemektesiniz. En küçük gezegen bulundu En küçük gezegen bulundu Güneş Sisteminin dışında şu ana kadar bilinen en küçük gezegen keşfedildi. "Ciel et Espace" dergisinin internet sitesindeki haberde, yer kütlenin 3 ...

reklamlar
  1. #1
    Super Moderator
    Kayıt Tarihi
    01-09-07
    Mesajlar
    1,670

Standart En küçük gezegen bulundu

En küçük gezegen bulundu
    Güneş Sisteminin dışında şu ana kadar bilinen en küçük gezegen keşfedildi.
    "Ciel et Espace" dergisinin internet sitesindeki haberde, yer kütlenin 3 katından biraz küçük olan gezegenin, arka plandaki bir yıldızdan gelen ışık sayesinde tespit edildiği belirtildi.

Habere göre gezegen geçen yaz tespit edildi, ancak ABD'nin İndiana eyaletindeki Notre Dame Üniversitesinden David Bennett liderliğindeki uluslararası bilim adamlarından oluşan ekibin gezegenin özelliklerini saptaması uzun zaman aldı.

"MOA-2007-BLG-192-Lb" adı verilen gezegenin, Güneş Sistemi dışında bulunan Dünya'ya en çok benzeyen gezegen olduğu belirtildi. "MOA-2007-BLG-192-Lb"den önce bilinen en küçük gezegen, yer kütlenin 5 katı büyüklüğündeydi.

Gezegenin, ''kahverengi cüce'' olarak adlandırılan soğumuş yıldızlardan olduğu sanılan Güneş'ten 20 kat küçük bir yıldızın çevresinde döndüğü ve gezegenin ısısının eksi 250 derece olduğu tahmin ediliyor.

Bilim adamları, bu gezegenin Güneş Sistemi'nden yaklaşık 3 bin 500 ışık yılı uzakta olduğunu sanıyorlar.

2. #2